Task: ‘Idols and Authority Figures’
Our students wrote some questions
about idols. They spoke about important people for them in their videos. Here
is a summary from their answers.
‘An idol is a person who is brave, clever and kind. He or she
gives people a good example for their lives. Teenagers are also influenced by
parents and teachers. They are models for young people.’
Here are our questions.
- What are the qualities for a
person to become an idol?
- Why do you think this person is
an idol?
- Which people are examples for
young people?
- How can these people influence
you?
- Do you respect your teachers
and parents? Why?
The task is to answer these
questions. It can be made in a film, presentation o rany other interesting
form. Remember to put the results in our twinspaceJ
Zadanie w obszarze: Idole i autorytety
Nasi uczniowie przygotowali kilka pytań o idoli. Mówili o ważnych dla nich ludziach w nagranych przez siebie krótkich filmach. Oto, co powiedzieli:
'Idol to ktoś, kto jest odważny, mądry i miły. Daje ludziom dobry przykład jak żyć. Na nastolatków wpływ mają również rodzice i nauczyciele. Są autorytetami dla młodych ludzi'.
A oto nasze pytania:
- Jakie cechy musi mieć osoba, żeby zostać idolem?
- Dlaczego uważasz tę osobę za idola?
- Kto jest dobrym przykładem dla młodych ludzi?
- Jaki wpływ mają na Ciebie te osoby?
- Czy masz szacunek dla swoich nauczycieli i rodziców? Dlaczego?
Zadanie polega na udzieleniu odpowiedzi na powyższe pytania. Może to być zrobione w postaci filmików, prezentacji lub w innej ciekawej formie. Pamiętajmy o umieszczeniu rezultatów w twinspace projektu!
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz