poniedziałek, 8 lutego 2021

Chmistmas eTwinning project / Świąteczny projekt eTwinning

 

Projekt eTwinning „Have a holly, jolly Christmas”

 

 


Czas realizacji: 01.12.2020r. – 31.01.2021r.

Osoba odpowiedzialna: p. Kaja Gromek

Cele projektu:

- rozwijanie umiejętności językowych uczniów,

- wykorzystanie technologii informacyjno-komunikacyjnej,

- poznawanie innych kultur oraz rozpoznawanie podobieństw i różnic kulturowych,

- doskonalenie umiejętności interpersonalnych,

- promocja kultury ojczystej,

- promocja szkoły.

 

Duration of the project: 2 months (1st December 2020 – 31st January 2021)

School coordinator: Kaja Gromek

The main goals of the project:

-       enhancing students’ language skills,

-       improving ICT skills,

-       gaining knowledge of other cultures and raising awareness about cultural similarities and differences,

-       enhancing interpersonal skills,

-       promoting our nation’s culture,

-       promoting our school.


Realizacja projektu:

Projekt „Have a holly, jolly Christmas” był realizowany przez uczniów klasy 3e Publicznej Szkoły Podstawowej nr 34 oraz szkół z Litwy, Łotwy oraz Hiszpanii. Zakładał on rozwijanie umiejętności językowych uczniów z wykorzystaniem narzędzi TIK. Ze względu na zawieszenie zajęć stacjonarnych w budynku szkoły dla klas 1-3, trzecioklasiści większość zadań projektowych wykonali zdalnie z bardzo dobrymi rezultatami. Wraz z rozpoczęciem projektu uczniowie naszej szkoły razem ze szkołami partnerskimi stworzyli prezentację w aplikacji Padlet z angielskimi informacjami na swój temat. Co więcej, na początku grudnia uczestnicy z pomocą strony genial.ly stworzyli prezentację online z listami do św. Mikołaja w jęz. angielskim, zaś przed świętami Bożego Narodzenia uczniowie przygotowali kartki świąteczne oraz angielskie życzenia umieszczone w kolejnej prezentacji online w Padlet. Trzecioklasiści utrwalili również angielskie nazwy typowych polskich symboli/tradycji bożonarodzeniowych oraz poznali tradycje innych krajów partnerskich. W styczniu po powrocie do zajęć stacjonarnych w szkole trzecioklasiści zaśpiewali także angielską świąteczną piosenkę oraz stworzyli karty z życzeniami noworocznymi w języku angielskim, które zostały udostępnione we wspólnej prezentacji online partnerów projektu. W trakcie wykonywania zadań projektowych uczniowie uczyli się korzystać ze słowników internetowych, wymieniali się spostrzeżeniami/opiniami na temat rezultatów działań własnych oraz partnerów, mieli stały dostęp do swoich materiałów cyfrowych jak i szkół partnerskich. Wszystkie efekty działań uczestników projektu „Have a holly, jolly Christmas” były na bieżąco zamieszczane na TwinSpace projektu, oto niektóre z nich:


https://padlet.com/gromekkaja/aeptksn762q8rux4

 

https://view.genial.ly/5fc51c57adec290d04507d34/presentation-our-letters-to-santa

 

https://padlet.com/gromekkaja/aowswkgf7qendi74

 

https://wordwall.net/pl/resource/8775266/angielski/polish-christmas-part-1-

 

https://wordwall.net/pl/resource/8775320/angielski/polish-christmas-part-2-

 

https://wordwall.net/pl/resource/8775047/angielski/polish-christmas-

 

https://padlet.com/gromekkaja/34pgwdhizsyg

 

https://drive.google.com/file/d/1jGI_h1aQBwPwEO0gI0Y_l2EyzVt1Nnwm/view

 

https://padlet.com/teacherBel/90rpq02yx1e55o88

 

https://www.canva.com/design/DAEQOeM32h0/lcgf-7B1GWZSurmMFijVlw/view

 

https://padlet.com/sznotina810/ibp2osqeu3txvgph


Project realization:

“Have a holly, jolly Christmas” project was carried out by students in the third-grade from the Public Primary School no. 34, Poland, and schools from Lithuania, Latvia and Spain. The project’s idea was to improve students’ English skills by means of ICT tools. Because of the in-person class suspension, the third-grade students managed to handle most of the project tasks online with satisfactory outcomes. As soon as the projects started, our students together with the foreign partners made a Padlet presentation giving short information about them. In addition, at the beginning of December the participants did another online presentation via genial.ly with their English handwritten letters to Santa. Moreover, just before Christmas our pupils prepared their Christmas cards with English Christmas wishes shared in the next online Padlet presentation so that the partner schools could see and comment on them. Furthermore, during Christmas online classes, the third-grade students were revising the English names for typical Polish Christmas symbols/traditions as well as they gained some knowledge of Christmas traditions in other countries. In January, after coming back to in-school learning, our third-grade students managed to learn and sing an English Christmas song. They also prepared cards with the New Year wishes that were presented in an online presentation handled by all project partners. During the project implementation and realization the students were learning how to use online dictionaries, they were giving their comments/opinions about their project work as well as the partners’, they had complete access to the materials. The outcomes of all project activities were systematically stored online in a project TwinSpace, you can see some of them below:

https://padlet.com/gromekkaja/aeptksn762q8rux4

 

https://view.genial.ly/5fc51c57adec290d04507d34/presentation-our-letters-to-santa

 

https://padlet.com/gromekkaja/aowswkgf7qendi74

 

https://wordwall.net/pl/resource/8775266/angielski/polish-christmas-part-1-

 

https://wordwall.net/pl/resource/8775320/angielski/polish-christmas-part-2-

 

https://wordwall.net/pl/resource/8775047/angielski/polish-christmas-

 

https://padlet.com/gromekkaja/34pgwdhizsyg

 

https://drive.google.com/file/d/1jGI_h1aQBwPwEO0gI0Y_l2EyzVt1Nnwm/view

 

https://padlet.com/teacherBel/90rpq02yx1e55o88

 

https://www.canva.com/design/DAEQOeM32h0/lcgf-7B1GWZSurmMFijVlw/view

 

https://padlet.com/sznotina810/ibp2osqeu3txvgph


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz