Projekt eTwinning
„Have a holly, jolly Christmas”
Czas realizacji: 01.12.2020r. – 31.01.2021r.
Osoba odpowiedzialna: p.
Kaja Gromek
Cele projektu:
- rozwijanie umiejętności językowych uczniów,
- wykorzystanie technologii informacyjno-komunikacyjnej,
- poznawanie innych kultur oraz rozpoznawanie podobieństw i
różnic kulturowych,
- doskonalenie umiejętności interpersonalnych,
- promocja kultury ojczystej,
- promocja szkoły.
Duration of the project: 2 months (1st
December 2020 – 31st January 2021)
School coordinator: Kaja Gromek
The main goals of the project:
- enhancing students’ language skills,
- improving ICT skills,
- gaining knowledge of other cultures and raising awareness about cultural
similarities and differences,
- enhancing interpersonal skills,
- promoting our nation’s culture,
- promoting our school.
Realizacja projektu:
Projekt „Have a holly, jolly Christmas”
był realizowany przez uczniów klasy 3e
Publicznej Szkoły Podstawowej nr 34 oraz szkół z Litwy, Łotwy oraz Hiszpanii.
Zakładał on rozwijanie umiejętności językowych uczniów z wykorzystaniem
narzędzi TIK. Ze względu na zawieszenie zajęć stacjonarnych w budynku szkoły
dla klas 1-3, trzecioklasiści większość zadań projektowych wykonali zdalnie z
bardzo dobrymi rezultatami. Wraz z rozpoczęciem projektu uczniowie naszej
szkoły razem ze szkołami partnerskimi stworzyli prezentację w aplikacji Padlet
z angielskimi informacjami na swój temat. Co więcej, na początku grudnia
uczestnicy z pomocą strony genial.ly stworzyli prezentację online z listami do
św. Mikołaja w jęz. angielskim, zaś przed świętami Bożego Narodzenia uczniowie
przygotowali kartki świąteczne oraz angielskie życzenia umieszczone w kolejnej
prezentacji online w Padlet. Trzecioklasiści utrwalili również angielskie nazwy
typowych polskich symboli/tradycji bożonarodzeniowych oraz poznali tradycje innych
krajów partnerskich. W styczniu po powrocie do zajęć stacjonarnych w szkole
trzecioklasiści zaśpiewali także angielską świąteczną piosenkę oraz stworzyli
karty z życzeniami noworocznymi w języku angielskim, które zostały udostępnione
we wspólnej prezentacji online partnerów projektu. W trakcie wykonywania zadań
projektowych uczniowie uczyli się korzystać ze słowników internetowych,
wymieniali się spostrzeżeniami/opiniami na temat rezultatów działań własnych
oraz partnerów, mieli stały dostęp do swoich materiałów cyfrowych jak i szkół
partnerskich. Wszystkie efekty działań uczestników projektu „Have a holly,
jolly Christmas” były na bieżąco zamieszczane na TwinSpace projektu, oto
niektóre z nich:
https://padlet.com/gromekkaja/aeptksn762q8rux4
https://view.genial.ly/5fc51c57adec290d04507d34/presentation-our-letters-to-santa
https://padlet.com/gromekkaja/aowswkgf7qendi74
https://wordwall.net/pl/resource/8775266/angielski/polish-christmas-part-1-
https://wordwall.net/pl/resource/8775320/angielski/polish-christmas-part-2-
https://wordwall.net/pl/resource/8775047/angielski/polish-christmas-
https://padlet.com/gromekkaja/34pgwdhizsyg
https://drive.google.com/file/d/1jGI_h1aQBwPwEO0gI0Y_l2EyzVt1Nnwm/view
https://padlet.com/teacherBel/90rpq02yx1e55o88
https://www.canva.com/design/DAEQOeM32h0/lcgf-7B1GWZSurmMFijVlw/view
https://padlet.com/sznotina810/ibp2osqeu3txvgph
Project
realization:
“Have
a holly, jolly Christmas” project was carried out by students in the third-grade
from the Public Primary School no. 34, Poland, and schools from Lithuania,
Latvia and Spain. The project’s idea was to improve students’ English skills by
means of ICT tools. Because of the in-person class suspension, the third-grade
students managed to handle most of the project tasks online with satisfactory
outcomes. As soon as the projects started, our students together with the
foreign partners made a Padlet presentation giving short information about them.
In addition, at the beginning of December the participants did another online
presentation via genial.ly with their English handwritten letters to Santa. Moreover,
just before Christmas our pupils prepared their Christmas cards with English Christmas
wishes shared in the next online Padlet presentation so that the partner
schools could see and comment on them. Furthermore, during Christmas online
classes, the third-grade students were revising the English names for typical
Polish Christmas symbols/traditions as well as they gained some knowledge of
Christmas traditions in other countries. In January, after coming back to
in-school learning, our third-grade students managed to learn and sing an
English Christmas song. They also prepared cards with the New Year wishes that
were presented in an online presentation handled by all project partners.
During the project implementation and realization the students were learning
how to use online dictionaries, they were giving their comments/opinions about
their project work as well as the partners’, they had complete access to the
materials. The outcomes of all project activities were systematically stored
online in a project TwinSpace, you can see some of them below:
https://padlet.com/gromekkaja/aeptksn762q8rux4
https://view.genial.ly/5fc51c57adec290d04507d34/presentation-our-letters-to-santa
https://padlet.com/gromekkaja/aowswkgf7qendi74
https://wordwall.net/pl/resource/8775266/angielski/polish-christmas-part-1-
https://wordwall.net/pl/resource/8775320/angielski/polish-christmas-part-2-
https://wordwall.net/pl/resource/8775047/angielski/polish-christmas-
https://padlet.com/gromekkaja/34pgwdhizsyg
https://drive.google.com/file/d/1jGI_h1aQBwPwEO0gI0Y_l2EyzVt1Nnwm/view
https://padlet.com/teacherBel/90rpq02yx1e55o88
https://www.canva.com/design/DAEQOeM32h0/lcgf-7B1GWZSurmMFijVlw/view
https://padlet.com/sznotina810/ibp2osqeu3txvgph
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz